søndag 11. januar 2015

Overnatting, skolestart og Glasgow

Heia :D

Overlevde utrolig nok første uken tilbake på skolebenken, tro det eller ei! Har hatt en skikkelig travel, men faktisk veldig fin uke, så det er grunnen til over en uke med pause! Med tanke på at jeg føler at det er slik jeg begynner mer eller mindre hvert innlegg, så tror jeg at jeg skal kutte ned på mine egne forventninger når det gjelder bloggingen, og prøve å være fornøyd med å bare oppdatere 1-2 ganger i uken.

Som jeg sa dro jeg til Lina lørdag ettermiddag (tok toget for aller første gang her) og hadde en liten sleepover hos henne! Hun bor i superfine Prestonpans, ca. 2 timer unna her. Ble litt sjokket når jeg kom dit, for alt var så ufattelig reint, grønt og bare skikkelig fint. Ikke det at det er stygt her eller noe, men hun bodde ca.5min fra havet, så luften var helt fantastisk, og var nesten litt sånn som hjemme. Hadde en sykt koselig kveld, vi kjøpte indisk takeout, så på "We are the Millers" (blir aldri lei av den filmen herregud!!) og var oppe til langt på natt og hørte på gamle mgpjunior sanger og skikkelig trønder slagere haha! Var fin solskinn dagen etterpå, så vi gikk en liten tur ned til havet og hun viste meg mer av Prestonpans. Husene ligner veldig på slik de er i Tyskland, og alt føltes som en blanding av Tyskland og Norge, så var akkurat som om jeg var hjemme! Må uten tvil tilbake dit start, forelsket meg litt i det stedet <3 Heldige, heldige Lina!!



Fine Linamor <3


Havet!!!! <3

På mandag dro jeg og Ben til Lucy for en liten filmkveld for å muntre opp lille Lucy som har vært litt nede i det siste, så vi så på "Woman in black", en skrekkfilm. Endte med at de satt og så på meg isteden for filmen og lo seg i hjel for jeg er helt latterlig når det gjelder skrekkfilm. For å si det sånn, jeg laget bitemerker i puten flere ganger og gjemte meg bak Lucy fordi en fugl fløy fra treet! Takler ikke skrekkfilmer overhodet!


På søndag var også Matthews 18-årsdag, så jeg, Hannah, Ben, Rachel, Lucy og selvfølgelig Matthew var ute på en liten middag i byen på mandag for å feire vår favoritt Homiesexual! Han elsket gavene vi alle hadde kjøpt han, vi spiste oss helt tullete på restauranten som passende nok het Filling Station.
 
Ignorer ansikte og håret mitt her, men se på denne fine gjengen da!! Hannah, meg, Rachel, Matthew, Lucy og Ben <3

Denne lille herligheten er ufattelig nok 18! Vet ærlig talt ikke hva jeg ville ha gjort uten han her, dette året ville ikke ha vært det samme i det hele tatt. Han var en av de første ordentlige vennene jeg fikk her, og han bare tok meg imot med åpne armer. Og siden jeg vet at han bruker google translate og stalker bloggen min: Gratulere med dagen igjen min Boo! Elsker deg helt latterlig masse, og kan ikke vente på alle de nye minnene vi kommer til å få sammen <3 Keep doing you!

Tror vi var alle ganske døde resten av uken når skolen begynte igjen på tirsdag, men er heldigvis ikke så altfor lenge til vi har ferie igjen haha! Faktisk kun en måned til vi har en uke Februarybreak :) Hadde også en helt ufattelig stor storm/orkan natta til fredag, så våknet flere ganger og kjentes faktisk ut som om at hele huset skulle ta av, så ille var det! Den har enda ikke lagt seg 100%, for vi har enda veldig mye vind, regn og til og med litt snø, men skal visst bli litt bedre til imorgen. Lina og jeg hadde laget planer om å dra til Glasgow på shopping på lørdag, men alle togene var lagt ned på fredag, så var litt bekymret for at vi måtte utsette det. Det slapp vi heldigvis. Selv om jeg var ute til rundt 1 på fredag for en venninne av vmor hadde bursdag, dro jeg meg ut av sengen kl.8 på søndag, og møtte Lina på togstasjonen i Edinburgh for en dag med pengebruking ;)

Sammen tok vi toget til Glasgow (tar rundt en time) og shoppet oss gjennom hele dagen. Selv om vi ikke gikk langt (holdt oss til den samme hovedgaten) så gikk vi jo så masse rundt i butikkene, og etter timer med shopping fristet det å kutte av føttene, var de var så sår og hoven. Var uten tvil verdt det da, for fikk kjøpt meg så latterlig mye fint! Bukse og skjørt, lue og mange fine topper, så nå føler jeg endelig at jeg har noen klær her jeg kan bruke i hverdagen. Vet ikke helt hvor mye jeg brukte, men med tanke på hvor mye jeg ville ha brukt for det samme hjemme, så sparte jeg endel! Kommer til å savne prisene og shoppingmulighetene når jeg drar hjem!



En venninne av Lina begynte å snakke med meg i begynnelsen av uken, og vi kom kjempegodt overens, så vi møttes i byen idag! Kjøpte oss en kakao før vi tok bussen til en isskøytebane litt utenfor byen, og hadde en kjempekoselig dag der. Har ikke skøytet på en stund, så var herlig å gjøre det igjen :) Vi datt begge heldigvis bare en gang, og selv om jeg dro henne med meg ned når jeg datt så hadde vi det begge veldig gøy!

Som dere kanskje skjønner går ting litt oppover for meg igjen. Nå gleder jeg meg til det resten av året her og alt det har å by på, og ser ganske positivt på alt akkurat nå! Er veldig deilig å være her igjen, for desember var ganske sliten sånn sett! Men nå er sola tilbake og himmelen er blå hahaha!

Nå må det lades opp til en ny uke, så vi sees snart igjen!

Snakkes!

-Leona Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar