lørdag 22. november 2014

Social og juleshopping :)

Heia :D

Har endelig et rolig øyeblikk hvor jeg har tid og energi og ikke minst lyst til å blogge så her er jeg!

Så hva har skjedd den siste uken? Ganske mye faktisk :)

På mandag dro jeg, vmor og en venninne av henne i svømmebassenget. Det var ganske rart og annerledes, selvfølgelig ikke selve svømmingen og bassenget, men garderoben og dusjene. Her har alle sin egen kabine, noe som jeg jo er vant til fra Tyskland, men her dusjer også menn og kvinner sammen. Alle har selvfølgelig på seg badetøy, men var fortsatt skikkelig rart å dele en fellesdusj med andre menn, så blir uten tvil nødt til å venne meg til dette haha. Hadde også helt glemt av et helt essay i Modern Studies som måtte inn på torsdag, pluss at jeg hadde en rapport i Childcare å skrive, så på onsdag satt jeg i 4 effektive timer og fikk faktisk gjort det jeg skulle for en gangs skyld.

Ja, har enda ikke fått dem....


Mine snapchats mens jeg gjør lekser, hahaha! Hvis du vil se mer av dette søte ansikte så bare add meg: leonacharlotttee :D

OGSÅ VAR DET ALLEREDE TORSDAG OG ENDELIG HUNGER GAMES TID!!!! Jeg og Lucy gikk sammen til busstoppet og tok bussen sammen med Matthew, Ben, Rachel og Janina. Vi skulle møte Regine og Sofia på kinoen, men Sofia trodde at det bare var 1 kino i Edinburgh (tror det er rundt 6-7 faktisk :o) så hun var på andre siden av byen en halv time før filmen skulle begynne, så vi friket vell alle litt ut. Hun fikk til slutt tak i en drosje og kom faktisk frem i tide og nå kan vi heldigvis alle le av det, haha! OG FILMEN HERREGUD!!! Skal ikke spoile noe, men likte den uten tvil bedre enn den andre. DEN VAR SÅ BRA OG KAN IKKE VENTE TIL SISTE DEL HERREGUD!! Så rart å tenke på at om et år når neste del kommer ut, så er jeg hjemme igjen og skal se den sammen med Hanna, Jenni, Hilde og Regine i den bittelille kinoen vår... Vet ikke helt om jeg ser frem til det eller ikke... Misforstå meg rett, jeg savner jo alle hjemme skikkelig masse og kan ikke vente med å se alle igjen, men samtidig vil jeg bare bli her FOR ALLTID! Vil ikke hjem...

Lucy og meg som venter på bussen!


Kinoselfier er jo bare det beste... Man kan såvidt se meg, Janina, Matthew, Lucy, Rachel og Ben!

Igår hadde skolen arrangert en social igjen, så etter skolen dro jeg og Ben til byen for å møte Jack og Lucy og sammen fikk vi kjøpt et outfit til Ben. Var hjemme mye senere enn jeg hadde trodd så hadde under en time på å dusje, shave, skifte, fikse håret og sminke meg... Og de som kjenner meg vet at jeg absolutt hater å være sen, så stresset skikkelig og var faktisk ikke så alt for sen og så helt ok ut i tillegg :D Dro til Ben før festen, for han bor ganske nært! Satt bare litt og hygget oss for å så dra over til lokalet :D Hadde en skikkelig bra kveld, nesten hele 5th og 6th year var der, og selv om musikken var ganske tragisk, så var stemningen på topp! Danset alt av meg og bare nødt det. Dro hjem med Matthew og Lucy rundt 12 og var helt utslitt og klissvåt når jeg kom hjem.

Fraser og meg!

Meg og Jemma <3

Jack, meg og Matthew

Idag dro jeg meg selv ut av sengen rundt 11 for juleshopping måtte bli unnagjort. Winter Wonderland (julemarked i Edinburgh som også har en tysk del full av tysk mat og ikke minst tyske pølser som jeg gleder meg skikkelig masse til!) startet i går så byen var stappfullt, men elsket det. Selv om jeg trives godt i naturen så kommer jeg alltid til å være en byjente. Bare det å gå rundt, vindusshoppe, se folk rundt seg og bare være i sin egen verden er helt fantastisk. Dagen begynte ganske dårlig for vodafone butikken hadde systemfeil igår og ble fortalt at jeg skulle komme tilbake idag, men den var enda stengt idag, så jeg har gått uten data, ringeminutter og tekstmeldinger i over en halv uke, og blir snart gal!!! Får ikke fikset noe før butikken åpner igjen, noe som er veldig frustrerende! Men ble bare i bedre og bedre humør av å gå rundt i byen alene, bruke litt bursdagspenger på nye klær, og faktisk få kjøpe alle julegavene som må sendes hjem. Skal prøve å få pakket, skrevet kort og sendt alt imorgen!

Prøvde også noe nytt med håret mitt, skjønner ikke at jeg ikke har gjort det før, for elsker det!



Fine Edinburgh <3 Har ikke noen ordentlige bilder av Winter Wonderland, men skal dit en eller annen gang snart, for alle her elsker det, så da kommer der noen fine bilder, for det er helt nydelig :)

Andre ting som har skjedd er at jeg vant et veddemål med Ben om hvem som ga ut Ambitions (Donkeyboys ofc!), noe som gjorde meg 30kr rikere og PÅ FREDAG KJØPTE JEG OGSÅ BILLETTER TIL OLLY MURS FOR MEG OG BEN :DDDDD Vi skal se han i April i Glasgow sammen, og Regine skal også prøve å få tak i billetter! Før jeg kom hit hadde jeg aldri forestilt meg at alt det som har skjedd med meg skulle skje, og kan ikke fatte hvor heldig jeg har vært med alt!

Så nå lurer du sikkert på hva for noe spennende og gøy jeg skal gjøre resten av denne lørdagskvelden. Svaret er: veldig lite. Har ikke spist noe siden frokost så skal spise noen rester fra igår (thai kylling som vmor laget, og som smaker AKKURAT det samme slik mamma lager det <3), skifte inn i pysjen, se Modern Family i 5 timer til jeg fysisk ikke klarer å holde øynene mine åpne lengre og sitte litt på tumblr. Elsker kvelder som disse for å være ærlig!

Snakkes!

-Leona Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar