lørdag 8. november 2014

Bursdagsfeiring og konsert :D

Heia :D

En dag senere enn lovet, men her kommer en oppdatering fra meg!

Mandag og tirsdag gikk uten noen store hendelser bortsett fra korøvelse på mandag. Vi var langt fra god nok, og ingen av oss var særlig fornøyd, særlig med tanke på at det var den siste skikkelige øvelsen vi fikk før konserten på torsdag, så tror vi alle begynte å tvile litt på om vi skulle klare oss, men det var jo ingen vei tilbake. Tirsdagen brukte jeg på lekser og bare slappe av og lade opp litt til dagene fremover, også var onsdag, min bursdag, allerede her :) Sto opp litt tidligere enn vanlig så jeg skulle få tid til å åpne noen gaver som familien hadde sendt, før skolen. Vmor sang happy birthday til meg når jeg kom ut av rommet og fikk en kjempefin pakke med aussie shampoo set og såper fra body shop hos henne. Hos familien min fikk jeg penger, alle glee sesongene på DVD (!!!!), norsk og tysk sjokolade, søte kort, bøker, smykker osv. Mamma og pappa ringte også og sang til meg, noe som var ganske bittersweet. I vår familie blir alle som har bursdag vekket med kake, pakker og sang i sengen, så var litt rart og trist å våkne av alarmen på telefonen og ikke kakelys og bursdagssang. Var ikke trist i mer en 10min før gratulasjonsmeldninger begynte å strømme inn fra alle vennene mine, og det lettet betraktelig på humøret mitt :D Var også helt fantastisk vær ute for en gangs skyld. Har bare regnet de siste ukene og har regnet siden torsdag igjen, men akkurat onsdag var bare solskinn hele dagen! På skolen kom også alle og ga meg klem, og så mange som jeg ikke snakker så mye med til vanlig kom bort for å gratulere.

Bursdagsselfie!

 Satt dessverre inne hele dagen pga skole men vi fikk gå i tide til at jeg fikk et fint bilde av solnedgangen :D

Etter skolen var det bare å dra rett hjem for å skifte og svare på en del facebook gratulasjoner og telefoner for å så dra rett ut igjen for å ta bussen inn til byen. Matthew, Hannah og Jack var allerede på bussen når jeg og Hayley gikk på, og Lucy kom også på etterhvert. Ben og Sofia mistet bussen så når vi møtte Regine i Edinburgh var vi nødt til å vente på de to tullingene, men de kom også etterhvert. Vi dro alle opp til Calton Hill hvor man har den beste utsikten over fyrverkeriet. Var ikke like spektakulært som det fyrverkeriet som avsluttet fringefestival i August, men fortsatt skikkelig fint.



Litt uklart, men dette er oss på Calton Hill!

 Var helt stappet med folk, så tok en stund å komme seg ned igjen og til Jimmy Chungs, en kinesisk restaurant hvor vi hadde bestilt bord, men kom dit rett før vi hadde bestilt bord, så klapp for Matthew som hadde planlagt kvelden, du er best :* Åpnet alle gavene fra vennene, og var rørt til tårer over kortene de hadde skrevet, og over gavene, som de uten tvil hadde brukt tid til å finne. Fikk en del godteri, gavekort fra forskjellige butikker, film, julegenser som er en tradisjon her i Skottland, tskjorte med I love Kurt på, sminke og mye mer. Er så heldig som har fått så fantastiske venner som faktisk bryr seg om meg og som ville gjøre dagen min så bra som mulig, noe de uten tvil klarte med glans <3 Vi bare satt flere timer i restauranten, spiste fra buffeen og vi alle mer eller mindre lå på bordet og gråt fordi vi lo sånn. Alle kom skikkelig godt overens, noe som jeg jo hadde forventet meg, men var fortsatt litt nervøs for ikke alle hadde møtt hverandre, men det ble ikke noe problem i det hele tatt.

Matthew, Lucy, Hayley, Jack, Regine, Hannah, Sofia og Ben <3

Etter at vi hadde spist begynte plutselig restauranten å spille happy birthday og en kelner kom ut med en kake som Matthew hadde kjøpt og ble igjen så rørt at han hadde gått så langt for å gjøre dagen min så bra som mulig <3 Tror ikke jeg klarer helt å beskrive hvor mye alle disse folkene betyr for meg, og hvor bra hele den dagen var! Jeg har uten tvil de aller beste vennene i verden!! Kom hjem rundt 11.30, med hendene full av kake og gaver og tror aldri jeg har lagt meg så utslitt men sååå lykkelig!! :D

En av de beste gavene var uten tvil denne klokken jeg fikk av Rachel. For de som ikke vet det så er det Chris Colfer fra Glee!

Julegenseren jeg fikk hos Matthew, som til og med spiller julemusikk. Alle her har ihvertfall en sånn genser som man har på seg rundt juletider, og man får kjøpt den OVERALT! 

På torsdag dro jeg som vanlig på skolen, men ble hentet av bussen allerede litt på 11, for å dra til Usher Hall i Edinburgh for å gjøre oss klare til konserten som skulle være kl. 7. Ble overrasket når vi kom dit, for trodde det kom til å være mange kor, men vi var faktisk det eneste. Var derimot mange forskjellige orkestre og et lite rockeband! Usher Hall er helt magisk, skikkelig stor (den største i Edinburgh) og helt nydelig.


Fine Usher Hall (bilder fra Google)

Hele dagen gikk til øving for alle orkestre og koret, gjennomgåing av programmet og øving av finalen som alle skulle være med på! Litt på 5 fikk vi endelig lov til å dra ut til middag, og Mark (han jeg skal på prom sammen med) hadde bestilt bord hos en liten italiensk restaurant, så jeg, Mark, Jemma, Fraser og Cathy (alle folk fra skolen min som spiller i ett eller flere av orkestrene) dro dit! Vi hadde en koselig middag med god mat, før det bare var å komme seg av gårde igjen og tilbake til hallen. Alle jentene, meg inkludert, presset oss sammen foran speilene på toalettene for å sminke oss og gjøre oss klar, før vi stilte oss i rekkefølge og gjorde oss klare backstage. Var faktisk ikke så nervøs som jeg trodde jeg kom til å være, men kilet en del i magen! Så ble det vår tur, og vi gikk alle på scenen. Man så ikke publikum så særlig godt pga lysene, så føltes ikke som at det var 3000 mennesker som satt og så på oss. Selve fremførelsen gikk helt grei for min del, men vi alle sammen sammen var bedre enn noen gang, selv om generalprøvene ikke gikk som ønsket. Jeg gjorde en del feil på plasser som jeg vet jeg kunne, men gjorde ting riktig som jeg nesten alltid hadde gjort feil under øvelsene så er ganske fornøyd med egen innsats. Klarte selvfølgelig å glemme å gå av scenen, så måtte mer eller mindre løpe for å nå igjen personen foran meg, men tror ikke så alt for mange la merke til det *krysser fingrene*


Meg og Fraser!

Under øvelsene

Kaos backstage!

Etter fremføringen gikk jeg opp og så på resten av forstillingen og snakket i telefonen med Matthew og Regine i pausen, som hadde kommet for å se på meg! Jeg kunne se dem fra der jeg satt, så vi satt og laget creepy face til hverandre og snapchattet. Til finalen gikk alle sammen på igjen, og vi sang to sanger til: "Hearts of Glory" som handlet om andre verdenskrig og som jeg absolutt elsket å synge og "The bonny banks of Loch Lomond" som var avslutningssangen. Hadde aldri hørt den før, men den er tydeligvis veldig kjent for etter oppfordring av dirigenten begynte hele salen og synge med og det var bare en helt magisk opplevelse å synge sammen med 3000 andre! Var veldig vemodig og trist å gå av scenen etter finalen, for da var det virkelig over... Alt det vi hadde jobbet frem mot var plutselig over og vi måtte si hadet til alle jeg har vært sammen med alle de siste mandagene... Er så takknemlig og glad for at jeg fikk være med på noe så fantastisk! Etter konserten, når jeg dro rundt for å prøve å finne Matthew, ble jeg stoppet av en mor som sa: "Jeg bare måtte stoppe deg, for du vært helt fantastisk å se på oppe på scenen, du gjorde det med skikkelig innlevelse og man så virkelig at du elsket det du gjorde!" Ble så ufattelig glad av å høre det fra en total fremmed person, og også flere fra skolen kom og ga meg klem og sa hvor flink jeg var. Det gjorde uten tvil alle øvelsene og all streve verdt det!

Creeper på Matthew og Regine!

Har ingen bilder eller videoer fra selve fremføringen men har snakket med Mr. McDonalds, han som spilte piano under vår forestilling, og som også er en av mine lærere, og han fikk noen til å filme alt. Han sa han skulle legge det ut en plass og si ifra til meg, så vær tålmodig så får dere en video så snart som mulig :)
 
Var helt ødelagt igår etter 2 netter på rad hvor jeg ikke hadde sovnet før rundt 1, så dro rett hjem og sov etter skolen på fredag. Trengte det virkelig, for våknet av at vmor kom hjem to timer senere. Dro etterhvert til Hayley hvor Ben, Rachel, Hayley og jeg hadde en liten filmkveld. Tror det er første gangen vi faktisk har sett på filmen vi satt i, for vanligvis ender vi opp med å bare sitte og prate og spise godteri.


<3

Var helt fantastisk å kunne sove ut idag, og etter en lat morgen dro jeg til byen for å møte Regine (tre ganger på ei uke? ELSKER DET <3) og vi gikk rundt og shoppet, og var endelig inne på en starbucks. Liker ikke kaffe så har ikke hatt noe behov for å bruke en av de 23 starbucksene (kanskje ikke så mange men vi har ihvertfall 10 ifølge google) her i Edinburgh. Men følte at jeg ikke kunne dra herifra uten å ha vært inne på en av dem, så jeg og Regine dro til en skikkelig fin en i Princes street. Satt lenge og bare snakket om alt mellom himmel og jord, noe som bare jeg og Regine kan, før vi dro ut i regnet igjen. Fikk kjøpt bursdagen gave til Rachel, som har bursdag neste onsdag, akkurat en uke etter meg, og vi gikk rundt i mange smågater og var innom butikker jeg ikke engang visste vi hadde her.

Prøvde ett par kjoler just for fun, og Regine endte opp med å kjøpe den!

Fine snuppa mi <3 

Utsikten over slottet :D

Når du heter Regine og drar på Starbucks i et annet land, skjer dette hahaha!

Nå ligger jeg i rent sengetøy, nydusjet, lykkelig og sliten etter en av de beste ukene i mitt liv og blogger og spiser skittles. Skal ikke gjøre noe resten av kvelden, bare slappe av og ta igjen på noen av seriene jeg ikke har fått tid til å se i løpet av uken og begynne på glee DVDene! Uansett hvor mange ganger jeg ser på den serien blir jeg ikke lei.

Snakkes!

-Leona Charlotte







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar