lørdag 9. august 2014

Ting jeg gruer meg til

Som jeg lovet, her kommer en liste over ting jeg gruer meg til og som jeg tror jeg blir å savne! På slutten av året skal jeg ta frem dette innlegget igjen og se hva som faktisk stemte av dette og hva jeg ikke tenkte på nå men som jeg savnet der borte!

(Klarte ikke å lage denne listen like lang som den andre, men føler at det jo er et godt tegn, ikke sant?)

-Det å ha folk rundt meg som kjenner meg, vet hva jeg liker og ikke liker, og som vet hva de må gjøre for å få meg i godt humør!

-Pia, hunden min. Kommer til å savne hennes noe helt sinnsyk. Hun har så masse personlighet og er glad for å se deg uansett! Er glad vmor også har en hund, men kommer likevel ikke til å bli det samme

-Luften. Dette er noe jeg alltid legger merke til når jeg er i Tyskland, i syden eller bare i Sør-Norge. Luften her oppe er så mye renere å friskere og det er ufattelig deilig. Regner med at luften i Skottland ikke er så ille heller, men fortsatt ikke det samme 

-Det å ikke å like masse frihet det borte som jeg har nå. Jeg kan bare sending ei melding til mamma, og dra til ei venninne uten at det er noe problem. Kan tenke meg til at vmor kanskje har andre regler, og at dette generalt ikke er så vanlig i Skottland. At der er mer et "kom hjem, spis middag og gjør lekser før du drar til venner" opplegg som jeg overhodet ikke er vant til

-Skolen kommer mest sannsynlig til å bli mye vanskeligere enn den er her hjemme. Ikke bare fordi alt er på engelsk, men også det at lærerene gir lekser hverdag og krever mye mer av elevene sine enn lærere i Norge gjør

-Måtte si hadet til alt på slutten av året. Jeg gruer meg ikke så mye til avskjeden her hjemme for jeg vet at mer eller mindre alt kommer til å være det samme når jeg kommer tilbake. Jeg kommer til å fortsette å gå i klasse med de samme personene, rommet mitt kommer til å stå klart for meg, og alle mine venner kommer fortsatt til å være her. Men når jeg drar fra Skottland, kommer ingenting til å bli det samme igjen viss jeg en gang drar på besøk dit igjen. Vmor kommer sikkert til å være der og kanskje noen av vennene jeg forhåpentligvis kommer til å få iløpet av året, men det vil ikke være det samme. Klassen har graduated og sprett over hele verden. Er kanskje litt teit å allerede tenke på avskjeden når jeg ikke engang har reist og ikke kjenner noen av dem jeg kommer til å møte og være sammen med der borte, men likevel tenker jeg en del på det!

Håper ikke dette ikke kommer til å skremme bort noen av dere som leser dette som vurderer å bli utvekslingsstudent! Ja, det er en del ting som kommer til å bli tøft, men jeg er sikker på at det alt i alt kommer til å være verdt det og at jeg kan se tilbake på året med et smil :D

Hvis du selv skal på utveksling, hva er det DU gruer deg til?

Snakkes!

-Leona Charlotte


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar